Őszi dekoráció gesztenyével

 2012.10.29. 11:05

Gyerekkoromban, mikor a szeptember még nem kapcsolódott össze az iskolakezdés rémével, lelkesen vártam az őszt. Budai nagymamám fasori háza előtt önfeledten vetettem magam a gesztenyefák varázslatosan illatozó avarába, és kis fonott kosárkámba gyűjtögettem a fényes, mosolygós  vadgesztenyéket.

42.jpg

Felettem a napsütéstől ragyogó kék ég, a magasból lomhán aláhulló aranysárga levelek még az elrobogó villamos zaját is feledtették velem. Akkor és ott nem létezett számomra más, csak én és a gesztenyéim. Hazatérve gondosan szemügyre vettem szerzeményeimet, vizsgálgattam, melyiknek a legszebb a formája, a színe, a bársonyos barna héja rajzolata. Mindig volt egy aktuális kedvenc, amit különös elbánásban részesítettem, zsebre tettem, magamnál hordtam, és jártomban-keltemben gyönyörködtem egyedi szépségében. A többiekből gesztenyefigurákat készítettünk.

62.jpg

Az önfeledt gyermekkor hamar elmúlt, de emlékszem, anyukám felnőtt koromban is minden ősszel hozott nekem az első lehullott gesztenyékből egyet, talán pont gyerekkori rajongásom okán. Ha tudtam volna, melyik lesz az utolsó darab, amit kapok tőle, valószínűleg jobban vigyáztam volna rá.

Képek innen.

101.jpg

22.jpg

13.jpg

73.jpg

83.jpg

92.jpg

121.jpg

52.jpg

111.jpg

Címkék: gesztenye dekoráció őszi

A bejegyzés trackback címe:

https://artinterior.blog.hu/api/trackback/id/tr814876422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acko · http://acko.blog.hu 2012.10.29. 21:24:02

Úgy tűnik, hogy a gesztenye a mai világban is nagyon sok mindenre felhasználható!

Zboróvári Kriszti · http://dekooder.blog.hu 2012.10.30. 09:54:58

@acko:
pont ma olvastam FBon, hogy a mosódióhoz hasonlóan a gesztenyét is lehet ruhák tisztítására és felmosásra használni,mert van benne szaponin.

Ilds. 2012.11.04. 08:48:43

Nagyon érdekes és szépek a fotók!
Én gyermekkorom óta minden évben gyűjtögetek gesztenyéket, mert olyan szépek, mindig azt gondolom, hogy csinálok belőlük valami szépet, de mindig elmarad, őrzöm őket egy darabig, aztán nyár felé kidobom.
Azért gyermekkoromban minden évben készítettem babákat, egy családot. :)
süti beállítások módosítása