Franciaerkély korrekció

 2011.08.11. 07:58

Létezik egy építészeti műtárgy, melynek létjogosultságát azóta vitatom, amióta az eszemet tudom. Nem árulok zsákbamacskát, hiszen már a címmel is elárultam magam, valóban, a franciaerkélyről van szó. Aki esetleg nem tudná biztosan, annak elmondom, ez az a szitu, amikor van teraszajtód, de nincs teraszod, és annak megelőzésére, hogy kizuhanj egy rossz pillanatodban, mikor elfelejtkezel róla, hogy csak ajtód van, de teraszt nem adtak hozzá, egy rácsot szerelnek az ajtó elé.

Felteszem a kérdést, van-e bárkinek ötlete, hogy egy ilyen (meglátásom szerint totálisan hasznavehetetlen) dolognak vajon mi értelme lehet. Nekem annyi jutott eszembe, hogy szellőztetés esetén az ablakon csak feleannyi levegő jönne be, mint egy ajtónyíláson.

No, ennyit a kritikáról, és most jöjjön, aminek jönnie kell, egy frappáns megoldás azoknak, akiket franciaerkéllyel büntet az univerzum. A nyár ugye alapjában véve a szabadtéri tartózkodás, a kertben lógás, a teraszon enyelgés ideje lenne (idén ebbe apró hiba csúszott, de én még mindig reménykedem), úgyhogy nosza, egészítsük ki azt a fránya franciaerkélyt egy aprócska toldalékkal és máris kellemes pihenősarkot varázsolhatunk magunknak. Pihe-puha párnák, néhány zöld növény a dzsungel hangulatért és az olvasnivaló mellett még a frissítővel teli pohár is elfér. Képek innen és innen.

Címkék: nyár ötlet terasz növelés balkon franciaerkély használható pihenősarok

A bejegyzés trackback címe:

https://artinterior.blog.hu/api/trackback/id/tr783136931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2011.08.11. 10:11:17

én se értettem egészenn addig, amíg nem lett egy erkélyeajtós szobám, és megtapasztalhattam hogy ég és föld a különbség a szellőztetés szempontjából egy ajtó és egy ablak között. Azokon a helyeken ahol előszeretettel alkalmazzák ezt az építészeti megoldást, ez nagyon fontos lehet. és mivel nincs külön épített erkély, olcsóbban megúszható az építése is...

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.08.11. 13:10:59

örülök, hogy magamtól is rájöttem az egyetlen hasznára :))

mineral 2021.02.19. 19:44:30

Ez a kérdés már nagyon régen foglalkoztat. Szerettem volna még az életemben megismerni ezt a titkot.Vannak olyan tele sötét korlátok amin se a fény se a levegő nem jut át. Innen még mindig kérdés marad számomra: MIRE JÓ A FRANCIAERKÉLY ? ? ? ? ???? Én arra gondoltam hogy valamikor régen túl sok erkélyajtós panelt gyártottak és kényszerből ahol nem lehetett erkélyt szerelni oldották meg a kiesés veszélyét. De a kérdésem az, most miért készülnek ilyen értelmetlen építészeti kérdőjelek ?
süti beállítások módosítása