Nagy csinnadrattával, vörös szőnyegen vonuló világsztárokkal, és a farvizükön evező hazai celeb világ jeles képviselőivel megnyitotta kapuit a Kempinski szálloda földszintjén az új stílusú japán konyha remekeit felvonultató NOBU lánc budapesti tagja.
Ez alkalommal mellőzve mind a bulvársajtó által már felkarolt szaftos sztorikat, mind pedig a kulinária hazai szakmai, valamint önjelölt hobbi szakértői által kivesézett mélyreható étlap analízist, beszéljünk arról, amiről eddig még senki. A NOBU belsőépítészeti megközelítéséről.
A világhírű étteremlánc weboldalát böngészve betekinthetünk a glóbusz öt földrészén fekvő számos egységbe, enteriőr képek, és ínycsiklandó ételfotók formájában. Bevallom, néhány tál láttán nekem is összefutott a nyál a számban, de próbáljunk most mégis az építészeti vonatkozásokra koncentrálni.
Örömmel láttam, hogy a neves amerikai építész David Rockwell jó formában volt, és a budapesti üzlet kialakításakor inkább a szolid japán elegancia felé vette az irányt. Tegyük hozzá, hogy a mester már nem először tervez Robert De Niro és Nobu Matsuhisa közös gyermekének látványt, az ő keze alól kerültek ki a ugyanis New York-i 57, a Melbourne-i, a Hong Kong-i és a Dubai-ban álló NOBU éttermek belsőépítészeti koncepciói is.
Bevallom, nekem az Emirátusokban alkalmazott, erősen arab elemekkel fűszerezett stílus kissé túlburjánzónak tűnik egy sushi étteremhez, de ez pusztán egy szubjektív vélemény. A pesti verzió viszont tényleg kifinomult, egyszerűsége tökéletesen illik az ázsiai ízléshez, mégsem puritán. A girbegurba fakoronára emlékeztető áttört falak szép ritmust adnak a térnek, azon túl, hogy kellemesen tagolják is azt. Az egyszerű fa asztalok mellett szép kontrasztot ad a könnyed nőiességet sugalló cseresznyevirág mintázatú kárpit.
New York 57:
Dubai:
Hong Kong:
Melbourne: